Där faller ännu ett år

2014 är till ända. Lika glad är jag för det. Som tidigare år (läs om 2013, 2012, 2011, 2010 och 2009) ska jag försöka sammanfatta det.
 
Det är ett år som har varit ganska tufft för mig, men också med inslag av mycket fint. Det har kantats av mer sjukdom än jag är van. Många resor till vackra platser. Möten med fina människor. Nya fina sociala sammanhang. Men också av tunga avsked. Bäst skulle det kanske kunna sammanfattas med en låtlista med Abba som har varit min följeslagare hela året. 
 
Visioner jag hade för 2014
"Att göra det jag vill och bli modigare: Att lyssna på den inre rösten är inte så lätt och ibland kräver det mod. Jag ska försöka bli ännu modigare, både till vardag och fest."
Kanske har jag varit lite modigare, i alla fall har jag definitivt försökt, faktiskt gått all in stundom.
 
Vintern
 
 
Under vintern såg jag stjärnor. 
 
 
Kreativiteten bubblade, gamla saker fick nytt liv och mina foton hamnade på väggarna
 
 
För nionde gången i ordningen gav jag mig på projektet att läsa 100 böcker på ett år. Äntligen skulle det också visa sig lyckas. En brokig lista böcker blev det.
 
Våren
 
 
Våren kom med sjukdom, vilket gav mig nya perspektiv på livet.
 
 
När det fanns lättnadsutrymme i huvudet fortsatte pysslandet med nya projekt. 
 
 
Och jag hittade en ny träningsform i boxningen.
 
 
Älven gav mig som vanligt ny energi och lugn i själen.
 
Sommaren
 
 
Sommaren inleddes med en resa västerut. Nya berg, nya hav. Fantastiska matupplevelser och fina sociala sammanhang i Vancouver.
 
 
Semestern inleddes med bergsbestigning och fina återseenden, men också av tunga skyar och avsked i Österriket.
 
   
 
Familjelivet fyllde sin fulla kvot.
 
 
Åter hemma sökte jag mig mot nya älvar och nya himlar, samtidigt som blicken vändes inåt. 
 
 
Mitt fotointresse fick en nytändning vilket gav mig en ny blick på min omgivning.
 
Hösten
 
 
Hösten inleddes med mer sjukdom, och med en resa genom tid och rum. I Istanbul fick jag nya kompisar av två- och fyrfota slag och de kulinariska upplevelserna tog mig till nya höjdpunkter. 
 
 
Väl hemma bara fortsatte den vackra hösten leverera. Gamla vyer men med nya perspektiv.
 
 
Kosan styrdes också mot Skånelandet med giftiga möten i vackra färger och former.
 
 
Under december har blickarna åter vänts uppåt, mot det himmelska svårmodet. 
 
 
Och framåt, förhoppningsvis mot en ljusnande framtid. 
 
Visioner för 2015
Jag vill hitta eller fortsätta med något som ger mig en känsla av kontinuitet.
Dessutom börjar det bli dags att avsluta saker och ting, sådant som får betraktas som klart eller saker som bara stjäl min energi och tid.
 
Gott nytt år önskar jag er!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ett händelserikt år, på gott och ont.
Kul att du nådde 100-böckers-målet!
Hoppas att 2015 blir ett bra år för dig. Och att det där stora projektet jag vet du sysslar med kommer till ett fint avslut som du blir nöjd med :)

2014-12-30 @ 17:48:04
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Matilda

Ett händelserikt år, på gott och ont.
Kul att du nådde 100-böckers-målet!
Hoppas att 2015 blir ett bra år för dig. Och att det där stora projektet jag vet du sysslar med kommer till ett fint avslut som du blir nöjd med :)

2014-12-30 @ 17:48:27
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Matilda

Ett händelserikt år, på gott och ont.
Kul att du nådde 100-böckers-målet!
Hoppas att 2015 blir ett bra år för dig. Och att det där stora projektet jag vet du sysslar med kommer till ett fint avslut som du blir nöjd med :)

2014-12-30 @ 17:48:32
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Matilda

Oups, trippelkommentaren var ett misstag. Det kom upp felmeddelande så jag trodde inte det gick igenom. Trist att man inte kan ta bort sina egna kommentarer.

2014-12-30 @ 17:49:58
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Fia

Njuter av dina fina bilder, både här och på andra ställen. Ibland är de rent magiska!
Önskar dig ett riktigt gott nytt år!

2015-01-01 @ 01:49:34
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Maria

Gott nytt år min vän. This is the year (hoppas jag)!

2015-01-03 @ 21:22:33
Postat av: Hanna

Matilda: Desto roligare för mig som får många kommentarer :)

Fia: Tack Fia! Så roligt att vi följs åt både här och där. :)

Maria: Det hoppas jag också :)

2015-01-05 @ 20:07:36
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0