2013 Klarrt och betarrt

Visioner jag hade för 2013 var att jag skulle: 
- leva mer som jag lär och försöka mig på antikonsumtion i större utsträckning
- fira lite oftare
 
Men framför allt går 2013 till historien som året då jag gjorde extreme makeover. Både fysiskt, själsligt och i hemmet. Året började dock ganska lugnt. 
 
Vintern
Jag sög det sista ur min kreativa, skapande ådra. Började istället #blogg100 och skrev ett blogginlägg om dagen. Vintersporten tog över mitt liv då jag curlade såväl mig själv som andra. Jeans befäste sin position som det främsta materialet.
 
 
Våren
80-talet tog över mitt sinne och skapade Madonna-mania. Önskningar uppfylldes snabbt då jag fick se mitt första norrsken. Min extreme makeover inleddes, först med lägenheten då jag temporärt flyttade in i köket, och sedan med mig själv då jag såg omgivningen med nya glaslösa ögon. Mirkalens tid var inte förbi och jag kom på att jag är Jesus. I Helsingfors träffade jag såväl Luther, som mig själv i revy.  
 
 
Sommaren 
Sommaren tog mig till nya höjder och gick i internationaliseringens tecken. Jag hoppade med kollegor och såg solnedgångar i Kroatien, besökte Österrike inte mindre än två gånger, lärde mig 400 spanska ord (nåja), hängde med släkten i Finland och såg vatten i både Roslagen och vid Umeälven. Jag korsade familjens hjulspår och funderade över om världen börjar bli redo för en bok om mens-berättelser. 
 
 
Hösten
Bloggen gick i viloläge. Själv blev jag svanslös. Min inre husmoder började riva lakan och göra egna skoskydd. Mitt arbetsjag kände hoppet återvända. 
 
 
December
Jag funderade över min livsstil och beslöjade min skalp. Levde en sötare tillvaro.
 
 
Visioner för 2014
Göra det jag vill och bli modigare: Att lyssna på den inre rösten är inte så lätt och ibland kräver det mod. Jag ska försöka bli ännu modigare, både till vardag och fest.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag har alltid haft svårt för att skriva såna där sammanfattningar av året jag har haft. Men i alla fall, jag förlovade och gifte mig, fick 3 barn på köpet, en tjej på 5 (har ADHD, tyvärr ingen medicin än, vaken dygnet runt), en kille på 11 (har ADHD, medicinen för svag och han är alldeles vild), en tjej nyss fyllda 13 (verkar ha ADD, är inåtvänd och hatar mig). Så följde det även med en hund som vi måste omplacera, (pga barnen) två dvärghamstrar och ett akvarium (som den yngsta tjejen hela tiden terroriserar) som jag är rädd ska gå sönder. Mina svärföräldrar har känt mig (och mina föräldrar) sen jag var 10 men nu hatar de mig för att jag "stal" deras dotter från de. Själv kände jag att "nu jäklar får ni!" när vi gifte oss och min fru A känner samma sak. A:s föräldrar törs inte ringa varken mig eller deras dotter. Fast pappan läser min blogg har jag fått veta av andra.

2013-12-29 @ 18:46:44
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se
Postat av: Matilda

Skål på det! ;)
Du skulle bara veta hur modig du är i alla andras ögon! Jag önskar jag hade lite mer av ditt mod faktiskt.

2013-12-29 @ 20:52:00
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Lennart: Vilket år du verkar ha haft!

Matilda: Tack, det var snällt sagt! Tror du har minst lika mycket mod.

2014-01-01 @ 22:41:34
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0