Hårresande

Ett decennium har gått och måste ju därmed på något vis sammanfattas. Här kommer min sammanfattning av 00-talet. I form av hårresande. 2000-2002 utesluts på grund av (allt för fult hår och) att digitalkamerans tid ännu inte kommit.




Året var 2003. En skräckresa till Champoluc slutade inte med så många skidbackar, men med en och annan  spyfluga. Jag återsåg mitt barndoms Ångermanland och skaffade mig retorikkonsultlugg.




Året var 2004. Bandet hade sin första bejublade spelning. Själv fyllde jag 25 och tyckte att hockeyfrillan var något att plocka upp igen.




Året var 2005
. Decenniet nådde sin absoluta mittpunkt. Jag blev med brorsdotter och fann passionen i dansen.




Året var 2006
. Det var senast jag sågs med naturlig hårfärg. M fyllde 30 vilket jag firade med att bestiga Willy späckhuggare.




Året var 2007. Jag tog examen och firade med en ny brorsdotter. Livet fylldes av bröllop, jobb och en längtan efter ökenhet sand. Jag ställde mig frågan: for what, for thiiis?




Året var 2008
. Det var dags att klippa banden - och håret. Jag gav upp livet som arbetande och stack till Oslot, om än bara för en helg.




Året var 2009
. Jag tillbads av en och annan pussmun som drottning, samtidigt som jag rökte cigarr. Det var året som gav långledigheten ett nytt ansikte, då jag helt gav upp såväl humor som ironi för att bli rödtotta. 

Gott nytt decennium! Må det komma med bättre hårdagar.

Kommentarer
Postat av: Petra

Vilket hårligt inlägg! Gott nytt!

2009-12-30 @ 13:34:14
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: Magnus

Av uppenbara skäl kommer du inte att få något liknande på min blogg. Skulle nog bli långtråkigt...

2009-12-30 @ 13:47:52
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Lennart

Min frisyr ser bäst ut då den är helt bortklippt.

2009-12-30 @ 14:13:24
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Fia

Vilken charmig bildkavalkad! Häftigt!

Gott nytt år!

2009-12-31 @ 11:46:37
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Helt underbart att se =) Galet vad frisyer du haft, alla snygga. Samma frisör?

2009-12-31 @ 14:34:09
Postat av: Hanna

Bling: Jag hade en annan under 2003-2004 men sedan dess har jag haft samma. :)

2010-01-02 @ 21:45:57
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Ester

Vad roligt att få se det här! Inspirerande också.

Jag ska sluta spara kom jag på.

2010-01-02 @ 21:51:39

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0