2010 - två år långt

2010 går till historien som rödtottans år.

Vintrarnas vinter. En riktig vinter med äkta kyla. Jag gick nästan helt i ide. Läste massor med böcker. Åt havregrynsgröt. Fick pisk på fler än ett sätt.


Foto: Blingbling

Våren då det vårades. Eller vårdades. Akrobatik och dans i massor. Jag trodde att det var något som spirade. Men det var bara ett dåligt revben och några blåslagna knän.



Uppbrottets sommar. När jag inte badade satt jag på en klippa och betänkte min situation, planerade och grubblade. Sen bröt jag upp och stack norröver för att leva drömmen.





Punkornas höst.
Det var som att livet började om igen. Jag lärde mig byta däck och perkulerade världens godaste kaffe. Egen glass var det nya svarta. Funktionsplagg och kultur det jag helst la pengarna på.





Livet har intagit en ny lunk. Förra året sa jag att jag det här decenniet ska bestiga berg. Tre berg har jag att bestiga. Ett har jag bestigit - jag har lämnat Stockholm för norrlandet. Det andra berget har jag påbörjat bestiga i och med min nya yrkesinriktning. Det tredje berget återstår. Och kanske är det viktigt, kanske är det inte det. Men jag känner att jag i och med det här året har börjat ta gigantiska kliv. Höga berg och djupa dalar. Det händer att jag längtar efter min klippa vid Östersjöns kant. Men jag tror att jag är på rätt väg.



Tro för den saken skull inte att jag nöjer mig. There is work to be done! Jag ska skaffa mig en rejäl dialekt nästa år. Så det så. Jag tror också att 2011 kan bli ännu bättre än 2010. Det ska du göra också.

Kommentarer
Postat av: Cosmic Moose

Imponerande. Du har haft ett toppenår ser det ut som. 2011 blir helt klart bättre än 2010 om du fortsätter i den här takten. Heja Hanna.



PS. Älskar bild nr 3. Du har fångat den svenska sommaren i den. DS

2010-12-29 @ 23:14:19
URL: http://rochester.blogg.se/
Postat av: Lennart

Att brygga sitt kaffe i en perkulator, det är grejen. Det smakar finfint då. Gott nytt år

2010-12-31 @ 14:41:54
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Hella

Fantastiskt inlägg! Gott nytt år! 2011 kommer bli ännu bättre än 2010! I can feel it :)

2010-12-31 @ 15:11:03
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: 08an

Tuffa modiga Hanna! Gillar din liknelse vid bergsbestigning. Du har haft ett innehållsrikt år. Var snäll mot dig själv. Du fixar garanterat ditt 3e Berg om du vill. Gott nytt år. Kram

2011-01-01 @ 05:36:59
Postat av: Ester

Gott Nytt År! Ditt 2010 var ju jättehäftigt. Tänk vad som kan hända på bara ett år!

2011-01-01 @ 14:16:30
Postat av: Jenny

Ung, snygg och full av energi, det är bara köra på bruttan!! ;)

2011-01-02 @ 20:41:31
URL: http://balansgang.blogspot.com/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0