Årskrönikornas krokben

Något jag saknar med Stockholm är mitt nyårsfirande med fina människor och fina sammanfattningar av allas år, samt visioner inför det kommande. 
 
2010 skrev jag en fin årskrönika, något jag överväger att återuppta. 2009 sammanfattades ett helt hårresande decennium
 
Förra året sa jag att jag: 1) ska bli snällare mot mina medmänniskor, 2) använda klänning oftare och 3) försöka göra tvärtom mina instinkter. Jag måste säga att jag ändå har gjort ganska bra ifrån mig under året. Jag har verkligen fokuserat på att vara snäll i allmänhet och mot vissa i synnerhet, alltså till skillnad från ilsk eller tvär. Jag har använt klänning en hel del och framför allt blivit med ett helt gäng nya tack vare mitt abonnemang. Och instinkterna är fortsatt starka, men jag stångar ibland igenom dem, även om det känns helt fel. Min egen form av KBT.
 
Snart är det dags att sammanfatta det här året och skapa några visioner inför år 2013. Spänningen.
 


Vintrig december

 
En ny klänning i samlingen

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jisses det var inte lite frisyrer du hunnit dig igenom. Men så har du också ett tacksamt hår att leka med. På tal om det måste jag nog boka tid hos frisören själv...

Fina visioner du hade för 2012 och du tycks ha klarat dem med bravur. Fanns det en tid du verkligen var ilsk och tvär?

2012-12-27 @ 21:12:59
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Matilda: Jo, det har hunnits med en del. Förr, när jag hade hår.

Det finns fortfarande ganska mycket ilsk och trilsk i mig. Jag kan vara mycket obstinat. Men också bra på att dölja det.

2012-12-28 @ 21:54:08
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0