Planeten Lakan

Det ena problemet med lakan är alltså att de går sönder lite för fort. Eventuellt beror det på hur hårt jag använder dem, har bara två set som jag varvar nu för tiden. Men å andra sidan beror det på att jag verkligen inte har lyckade påslakansköp bakom mig. 
 
Det andra problemet med lakan, är att man inte vet vad man får när man köper dem. Jag känner och stryker över dem med handen. Gnuggar lite lätt på det hårt spända lakanet. Bestämmer mig. Går hem. Tvättar. Torkar. Bäddar. The moment of truth. Sänggående. Ganska snabbt känner jag om det är rätt eller fel. Och de senaste gångerna har det varit fel. Det sticks. Är strävt. Så jag tvättar igen. Och igen. Och igen. Med samma resultat. Och då köper jag ändå inte de billigaste påslakanen.
 
Nu har jag i alla fall gjort ett nytt försök, betalat mer. De hänger fortfarande på tork. De är mycket fina. Mina förhoppningar är höga.
 
Annars undrar jag mest: Hur gör man? Hur gör djur?
 
 
 
Här syns de senaste 10 årens misslyckade påslakansinköp.
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Det finns ju lakan i underbart behaglig flanell. Vad tror du om det?

2014-02-27 @ 21:26:55
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Hanna

Det låter som en möjlighet. Frågan är var jag får tag på några som verkligen är sköna?

2014-02-28 @ 21:04:15
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0