Nöta lakan

Jag har funderat en del på det här med lakan och hur de nöts. Jag uppfattar det som att mina lakan nöts ner väldigt snabbt. Särskilt jämfört med gamla lakan från 70-talet och tidigare.
 
Jag har ett par påslakan som jag skaffade under tidigt 2000-tal. De är nötta så där så att fibertrådarna helt försvunnit. Framför allt de vita trådarna i det rutiga mönstret. Det finns flera vita rutor som helt enelt är fyrkantiga hål. Men bara just högst upp där huvudet sticker ut under täcket, alltså på mitten av kortsidan. I övrigt är lakanet fortfarande tjockt och utan hål eller skavanker.
 
Hur... går det till? Är det för att jag dreglar syra på nätterna?
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Skarpa vampyrtänder som dyker upp efter midnatt och försvinner lagom till väckarklockan?

2014-02-06 @ 17:32:28
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det är därför...

2014-02-07 @ 20:31:48
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0