Fotspår

Lämnade fotspår kan säga en del om den som lämnat dem. Är personen utåtfotad, hur långa steg tar den, släpar den fötterna, verkar den osäker på vart den är på väg? 
 
Imorse såg jag fotspår från en katt under köksfönstret. De ledde endast den egna vägen och slutade med tre större hål i snön. Jag undrade om katten legat där och tagit lugnt eller om den helt enkelt bara fått spel.
 
Det händer att jag ser mina egna fotspår även om jag inte direkt blir varse om att det är jag som lämnat dem. De jag lämnade idag verkade undvika något, eventuellt var det droppet från taket. Fotspåren idag lämnades i riktigt blöt snöslask, till skillnad från fotspåren jag lämnade nedan. 
 
 

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0