Rosa är det nya rosa

När jag kommer i min standardutstyrsel, rosa cykel, rosa vattenflaska, rosa penna och normalt sett rosa skor och eller scarf får jag ofta frågan om min favoritfärg är rosa. Om jag kommer helsvart är det aldrig någon som frågar om svart är min favoritfärg. Nej, aldrig.
 
Svart är norm, rosa är avvikande. En gubbe kom en gång och berättade för mig om en tjej som hade allt i rosa. Alltså allt. Jag reagerade inte nämnvärt så han förtydligade. Alltså allt. Jag undrade varför det skulle vara konstigare än att som han komma med allt i svart. Han skrattade nervöst och sa, nehej precis
 
Det är dags att göra rosa till norm. Eller grön. Eller vilken färg som helst. Men varför ska svart vara norm. Så sjukt trist. 

Kommentarer
Postat av: Fröet

Håller med dig! Det är jävligt tråkigt att ha svart dresscode på jobbet dessutom.

2013-05-04 @ 22:10:38
Postat av: Hanna

Frö: Tänk om de skulle vara lite galna och ha rosa som dresscode! Fast, så tänker jag på Forex och deras lite olyckliga gula färg...

2013-05-05 @ 17:45:34
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0