Högtflygande visioner

Några reflektioner jag gjort på flygplan på senaste tiden: 
 
- Varför är toalettsitsarna hästskoformade istället för ringformade som i resten av samhället?
- Varför finns det askkoppar på toalettdörrarna (även på nyare flyg)? Det är ju förbjudet att röka även på toaletterna. 
- Varför är flygvärdinnorna kvinnliga (i traditionell bemärkelse) i kubik? Jag träffar aldrig lika välfriserade, välsminkade, välklädda kvinnor i några andra sammanhang.
 
Jag tycker att flygplanen och livet på och kring dem borde utvecklas med resten av samhället. Människor som arbetar där borde få se ut som människor i största allmänhet.Rökning borde inte uppmuntras. Kissandet borde få ske riskfritt. Och så vidare. 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Mycket mycket märkligt! Jag undrar om det har något med att göra med inställningen "så här har vi alltid gjort så varför ändra" (både i utformning av toaringar och sminkning)

2013-06-15 @ 17:45:46
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag tror att det fortfarande är otroligt viktigt att de är ansiktet utåt och att förväntningarna fortfarande finns på dem hur de ska se ut. Jag tycker ändå det är betydligt mer avslappnat på SAS. Men inte på t.ex. Norwegian.

Toalettringarna - kan det vara en materialbesparingsfråga. Tycker att de återfinns i olika transportmiljöer.

2013-06-15 @ 18:23:05
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Anonym

Är det såna toalettringar med öppningen framåt så är det väl för att man som kille ska slippa sitta med könet mot ringen. Vilket är väldigt otrevligt. Fram för öppna toalettringar även i resten av samhället! :)

2013-08-01 @ 23:42:49

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0