I-burksproblem

 
Den här burken ingefära har stått oöppnad i två år, i väntan på att mina nypor ska bli tillräckligt starka för att öppna den. 
 
Idag har jag gjort allt som står i min makt för att ändra på problemet: ingefära inne, jag ute. Jag har nämligen köpt en burköppnare och skruvat upp den. 
 
 
Det enda jag tycks ha åstadkommit är dock att jag gjort åverkan på locket. Stängt är det fortfarande. Det irriterande är att jag inte ens kan göra mig av med den. Måste ju sopsortera den först. 
 
Ska det vara så svårt att skapa burkar som går att öppna?
 
Suck.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Har du testat att föra in en kniv under locket för att släppa ut lite tryck?

Annars är de där burköppnarna kanon!
Kanske är det inte meningen du ska äta ingefära?

Svar: Jag tror inte det är meningen. Jag har provat allt, även knivtricket som ändå brukar vara det mest effektiva (om än det mest hälsovådliga). Det går icket.
Hanna

2012-09-15 @ 16:02:06
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hella

Vilken cliffhanger!

2012-09-15 @ 20:32:47
URL: http://redshoecyber.blogg.se
Postat av: Maria

Sabrera den kanske? Effektfullt & festligt :-)

Svar: Äntligen kommer det där svärdet jag har i garderoben till användning...
Hanna

2012-09-17 @ 07:22:00
Postat av: Fia

Jag får osökt en inre bild av att uppfinnaren av flygplanens svarta lådor har övergått till att designa konservburkar. Det gäller ju att inte fastna i en snäv nisch!

Svar: Det känns rimligt.
Hanna

2012-09-18 @ 21:20:43
URL: http://neverkeso.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0