Tre saker

Saker jag funderar på och vill skriva om:

- Vad min farfar skulle ha sagt om att jag sitter i hans finfotölj när jag ser på TV nu för tiden. Insvept i filt. Med fötterna på puffen. Alltid ensam. Aldrig ensam. Inte som han, med farmors hand i sin. Och aldrig i finfotöljen heller eftersom den ser nästan oanvänd ut.

- Vad jag ska göra nu när jag sytt av allt tyg som jag intresserar mig för på tygaffärn.

- Hur provocerad jag blir när peppiga människor som genomlevt något svårt säger att allt är möjligt. Nej. ALLT är inte möjligt. Det finns begränsningar i det tänket. Man kan inte att överleva livet. Det kan ingen.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag tror din farfar säkert hade blivit glad att fotöljen kom till nytta. Det är intressant att reflektera över att äldre generationer har/hade finrum som sällan används.



När det gäller tygaffären så får du kanske hitta en ny tygaffär eller be dem hämta hem nya rullar. Eller så kanske det är dags att börja snickra? Eller dreja?



Det där med "allt är möjligt" är så subjektivt. Bara för att person A klarade sig igenom något behöver det inte betyda att B kan göra det också. För oavsett hur mycket viljestyrka och handlingskraft man har så sätter andra saker gränser också. Ibland är det fysiska och kroppsliga faktorer som sätter stopp, ibland är det ekonomiska faktorer eller rentutav tajming.

2012-04-01 @ 22:03:53
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det tror jag också. Helt osannolikt att jag inte ens visste om att den fanns innan jag hittade den efter att han gått bort.



En ny hobby ja. Det är väl dags...



Det är provocerande peppigt. Det finns alltid gränser.

2012-04-02 @ 22:10:52
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Hella

Är helt övertygad om att han skulle älska att se dig sitta i finfåtöljen..

2012-04-03 @ 21:20:51
URL: http://redshoecyber.blogg.se/
Postat av: Ester

Hej! Har kikat in och läst ikapp. Kram!

2012-04-04 @ 21:25:29

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0