Mellandag

Jag har otroligt svårt att fokusera tankarna idag. När jag tar upp en tanketråd kommer det liksom inga ord, inga formuleringar alls. Bara ett kaos.

Jag är inte trött, men inte heller pigg.
Jag är inte uttråkad, men inte heller motiverad.
Jag är inte slö, men inte heller energisk.
Jag är inte hungrig, men inte heller mätt.
Jag väntar, men vet inte på vad.

Resultatet är en rastlöshet. Jag vandrar runt, småäter lite, vill ha kaffe hela tiden, lyssnar på musik men grips inte av den, skriver lite utan att det kommer något vettigt alls, ligger på soffan men utan att komma till ro. Istället sitter jag mest och kliar mig i huvet.

Är det nu jag ska börja återanvända gamla inlägg, tänka gamla vana tankar, göra något som sitter i muskelminnet.

Igår lyssnade jag förresten på mitt bands gamla inspelningar av tre låtar jag skrev för åtta år sen. Med skräckblandad förtjusning. Musiken är verkligen något jag vill återuppta. Får väl dra fram diggeridoo igen, som för tillfället är det enda instrumentet här hemma som är riktigt funktionsdugligt.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Kanske behövs det ett litet kaos för att kunna pejla in rätta riktningen att gå vidare på?

2010-03-04 @ 13:05:29
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Lina

jag vill höra din musik

2010-03-04 @ 15:59:47
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Hanna

Lennart: Du har nog rätt.

Lina: Ska se om jag kan dela med mig av någon godbit :)

2010-03-04 @ 16:04:22
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0