Dryg eller dum i huve

Om man söker på grannar på min blogg så kommer man snart upptäcka att jag har en hel del att säga om mina grannar (ett tag samlades inläggen under en egen kategori - Grannsämja - men jag kände att det kanske ändå var att gå för långt). Nu ska jag säga lite mer.

Jag har ett par i åldern 20+ som bor i min port. De har aldrig hälsat på mig. Vi möts i porten, killen blänger kanske till lite men främst bara undviker han blicken. Jag hejar, min vana trogen, högt och tydligt. Inget svar. Ser tjejen komma in i porten. Hejar. Hon ser bara ner.

Jag undrar om jag har träffat de här människorna någon gång och gjort dem något som jag inte minns. Eller varför denna behandling? Jag ser dem dessutom ganska ofta och de ignorerar mig som luft.

Jag tycker det är ganska underhållande att fortsätta hälsa. Vill gärna ha tips på vad jag kan säga mer när de inte hälsar tillbaka. Jag lovar prova samtliga förslag.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Kör väderklassikern! "Vad det har snöat/regnat/haglat/inte snöat/inte regnat/ inte haglat"

2010-03-21 @ 19:40:06
Postat av: Beyonce

Och bilen går bra?

2010-03-21 @ 19:43:11
URL: http://bday.blogg.se/
Postat av: smultron

Jag är likadan, fortsätter hälsa och uppmanar mina ungar att vara likadana. Hellre hälsa en gång för mycket än för lite. Det är dom som inte svarar som har ett problem, tänker jag, och jag tänker ta mig tusan inte låta det bli mitt.

2010-03-22 @ 09:31:51
URL: http://mammamummel.blogspot.com
Postat av: Jazzhoppan

Säg ngt riktigt snuskigt, antingen uppfattas du som om du har Tourettes eller bara konstig.

Eller se det som ett test, att normalisera orden fitta och kuk så det används på rätt sätt :-)

2010-03-23 @ 18:17:38
URL: http://jazzhoppan.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Jag tycker du ska köra dubbelhejet. Eller trippelhejet på killen.hehehe

2010-03-23 @ 18:58:06
URL: http://blingbling.webblogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0