Blogmafia 4-ever

Jag har snart hållit på med den här bloggen i 4 år. Likt Grisgäddan ser jag ett behov av att se över mina bloggvänner. De håller på att falla ifrån blogglivet. Bloggdöden brer ut sig. Med ljus och lykta söker jag därför efter nya bloggbekantskaper att arbeta på.

Det är svårt. Först att hitta någon man gillar. Sen att etablera bloggkontakt och bloggförtroende. En kommentar ger ingen ens potentiell bloggvänskap. Det kan främst betraktas som spam. Jag minns tydligt hur länge jag fick bearbeta PapaMac innan han dök upp på min blogg för att kommentera. Snacka om svårflörtad. Även dåtidens Frö, som hade så många kommenterare att jag förstår att hon hade svårt att sålla bland folk och folk, tog det tid att etablera kontakt med.

Men sen blev vi blogmafian också tillsammans med Bling, Therror, Tess, Doc, Pudding, Miss Ester, Nollåttan och Kajen. Hårt arbete lönar sig till slut. Bloggvänner blir IRL-vänner. Många av dessa har nu blivit med låst blogg, mer eller mindre lagt av, eller i alla fall slutat uppenbara sig här.

Inget varar för evigt. Men bloggvänner sökes ständigt.

Jag vill poängtera att jag följer fler bloggare än dessa och betraktar dem som mina bloggvänner, samtliga finns i länklistan nere till höger. Jag glömmer er inte!


Kommentarer
Postat av: Lina

jag blir glad över det som varit, men ledsen över att så många fallit från...jag vill ju veta vad som händer i livet.



Och som du säger...det är en lång process att etablera en relation till en blogg. Måste ha nya nu.

2010-03-24 @ 09:44:22
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Lennart

Det är inte många som tittar in till mig, men så skriver jag inget lockande heller. Däremot tittar jag in till många, ett tag blev det för många så jag dick dra ner på antalet. Fast dig, Lina, Doc och några andra slutar jag inte att hälsa på. Synd att en del sätter lösenord på sina, fast vill de vara mer privata förstår jag naturligtvis att det behövs.

2010-03-24 @ 13:35:24
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/
Postat av: Ester

Så fint skrivet. Jag minns att jag var så fascinerad över att alla faktiskt fanns "på riktigt". Var inne i ett riktigt flow med skrivandet ett tag. Nu är det mycket annat som händer i mitt liv, har inte samma tid som förr. Men jag saknar det, gemenskapen.

2010-03-24 @ 18:27:05
Postat av: Magnus

Jag saknar inte min blogg, men jag saknar era. Trivs med att smyga runt och kolla läget. Eller för att snacka Fröiska: jag tazzar runt...

2010-03-24 @ 20:41:58
Postat av: Blingbling

Mig blir du inte av med i första taget. jag älskar min blogg alldeles för mycket. Och din också =)

2010-03-24 @ 21:45:55
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Kajen

Jag läser aldrig bloggar som är lösenordsskyddade eftersom de inte funkar i min rss-läsare. Väldigt synd, men så är det.



Jag känner att jag tappat greppet om Blog Mafia, men jag vill gärna plocka upp tråden när jag kommer hem.

2010-03-25 @ 06:32:01
URL: http://bisonblog.blogs.com/kajen
Postat av: Karin

weeeehoooo, glommer inte dej heller!

puss o kram!

2010-03-25 @ 14:33:04
URL: http://sunnyview.wordpress.com
Postat av: 08an

Jag håller med, även om jag låst min blogg är den absolut alltid öppen för er. Hey, nästa gång måste jag se till att tajma in mig på vår nästa träff. Uteblivit i 1 år nu ju, skandal.,..:S

2010-03-28 @ 21:17:13

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0