Varje jul

Alltså det här med att städa. Det är bland det tristaste jag vet. Men om man väntar tillräckligt länge så blir det roligare har jag märkt. Roligare eftersom det verkligen är rejäla grushögar och dammtussar som man får suga in i dammsugaren. Roligare också eftersom det blir så stor skillnad efteråt.

Idag var det städdag. Städpatrullen gick ut 10.57. 11.22 var städpatrullen klar. Ja, det är ju inte framför allt tiden, för särskilt mycket tid tar det mig inte att rengöra mina 36 kvadrat ens när jag moppar och dammar. Det är bara trist.

Dessutom tror jag vi behöver lite skit i hörnen för att inte alldeles få immunförsvaret att braka ihop.

Idag är det rent här hemma. En stund i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Magnus

På villaväggen i Svanberga hängde följande: hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete...

2010-01-22 @ 19:49:51
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Ester

Ja, det är med stor tillfredsställelse man hör ljudet av grus rassla i dammsugarröret. Fast ett dygn efteråt, tycker jag redan att det sticks under sockarna igen. Är det årstiden månne?

2010-01-22 @ 21:16:29
Postat av: Fröet

ska städa idag...just nu känns det sådär...

2010-01-23 @ 15:30:37

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0