Prövotid

Mitt nyårslöfte i år är att jag ska bli bra på något. Jag har en massa funderingar. Helst skulle det ju vara något som är verkligt användbart eller i alla fall coolt - typ spela cittra. Men jag har ju bara 11 månader på mig.

Det jag har övat på första månaden är att göra saker direkt. Annars är jag expert på att avvakta med saker som att plocka in kläder i garderoben, sortera in papper, gå iväg med återvinning och så vidare. Nu gör jag det direkt. (Oftare.)

Men det känns inte så coolt att bli bra på att plocka upp efter sig själv. Det borde jag behärska redan.

Så mitt nästa projekt är att lära mig göra flickisar, volter och hjula. På lördag börjar jag med akrobatik. Livrädd? Absolut. Jag som inte gillar att göra illa mig och som är riktigt klumpig. Nå, en flickis som partytricks känns värt det.

Idag på tuben kom jag dock på vad jag behärskar med bravur redan. Att stänga av. I rusningstrafik. Människor i mitt ansikte. Totalt mörker i tunnlarna. Musik i öronen. När jag blundade kunde jag låtsas att lysrören var solen och att jag stod lutad mot en palm och inte mot en nedflottad vägg på Stockholms tunnelbana. Verklighetsflykt. En mästare redan.

Kommentarer
Postat av: Kang

Wow! Att lära sig göra flickflack är ju i samma liga som att lära sig spela cittra. Men är det inte mer användbart med cittra? Eller tänkte du dra fram volten som en raggningsreplik? Jag skulle bli förvånad om du inte får 100% träff. Iaf om du kör den i hans riktning.

2010-02-01 @ 19:09:39
URL: http://helamig.wordpress.com
Postat av: Hanna

Kang: Jag tänker att flickis är lättare eftersom jag inte behöver ha något med mig för att kunna göra en. Dessutom så måste det väl även kunna funka som något form av vapen tänker jag. Något i stil med Charlies änglar.

2010-02-01 @ 19:19:48
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Magnus

Coolt att veta vad man vill bli bra på. Jag har ingen aning.

2010-02-01 @ 20:34:23
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Oh herregud. Du är modig =)

Postat av: Beyonce

Våran sexåring tränar oxå på att plocka undan efter sig direkt:)

2010-02-02 @ 20:05:43
URL: http://bday.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0