Marit gånger 1000

Sista veckan och jag checkar av de sista viktiga sakerna att göra, de sista viktiga mötena.

Igår var ett mycket viktigt möte och en mycket viktig konsert. Marit Bergman. Förstås. Det har hunnit gå några år sedan jag senast såg henne, jag som förut såg varenda spelning hon gjorde i Stockholmstrakten. Antingen har hon haft färre konserter här eller också har jag legat av mig.

Dagen innan kunde jag önska en låt av henne på FB. Det blev förstås From now on, låten som på något vis definierade mitt 00-tal. Det blev den första låten hon spelade, vackrare än jag någonsin hört den förut. Det var bara hon och ett piano.

Stockholmsnatten var vacker och varm och jag kände mig upprymd. Både över staden och sällskapet men också över att jag snart lämnar den här staden. Jag börjar bli mätt.



Marit och ett piano



Stockholm från färjan hem

Kommentarer
Postat av: Lina

och jag längtar dit..längtar att den ska bli mitt hem

2010-08-11 @ 10:49:34
URL: http://rosamolnochgrisgaddor.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Fint med Hannahäng och Marithäng :) En fantastiskt magisk kväll. Och om du nån gång framöver kommer sakna Skanstull, liksom lite hemlängtan, ja då är de bara att komma o våldgästa min lya.



Ses snart igen.

2010-08-11 @ 20:25:55
Postat av: Hanna

Lina: Jag önskar dig väl i den här stan!

Bling: Vad gullig du är, fick nästan hemlängtan redan fast jag inte ens åkt.

2010-08-12 @ 15:23:06
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0