Låt den rätta komma in

Rösterna i mitt huvud, de där som är mina egna, har gått i stå. Människorna som besöker mig till middagen besöker mig även innan jag ska sova, till frukost, till förmiddagskaffet, i duschen. Och ja, de börjar bli tröttsamma. Alltid samma saker som avhandlas, sällan tillförs nya perspektiv eller ens ämnen.

Jaha, tänker du. Men det är alltid i slutändan dina egna perspektiv och tankar.

Ja, det är sant. Men det är besökarna som förlöser mig, får mig att säga nya saker. För det är ju så viktigt vem man pratar med för att få ett givande samtal där kanske något nytt förs fram.

Så jag inser att jag behöver stänga vissa besökare ute. Låta nya komma in, ta plats. Jag tycker bara det är så läskigt att bjuda in nya personer till mitt huvud.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0