Höjden av snålhet

9.45. På väg ner i tunnelbanan. Fram med skämsremsan.

"Odenplan", säger jag, får ett leende och en stämpel. På väg därifrån kikar jag ner på stämpeln. 9.15. Jag vänder, går tillbaka till kuren.

"9.15?" säger jag, får ett urskuldrande leende och en ny stämpel. 10.00.

10.45. Sitter som på nålar. Nu får jag avrunda mötet snabbt.

10.55. På väg ner i tunnelbanan. Håller leende upp skämsremsan mot kuren och slinker igenom.

Jag gjorde det igen. Ett möte. En stämpel. Så ska det alltid vara.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Doc

:-)

2009-11-17 @ 12:50:40
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: Jazzhoppan

Det är väl inte snålt, helt normalt :-)

2009-11-17 @ 14:33:57
Postat av: Cosmic Moose

Gud, jag åker på en envägsbiljett hela tiden. Jag använder sms-biljetter och det är OFTA att spärrvakten inte ens orkar titta. Gratis med andra ord.

2009-11-19 @ 19:45:31
URL: http://rochester.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0