Sommarångest

Jag får jag panik, panik, panik, panik. När jag läser Dn:s resebilaga som handlar om sommar i Sverige. Vackra, vackra Sommarsverige.

Ibland kan jag längta efter ett välordnat liv. Ett liv där man under tidig vår bestämmer semester under sommaren. Bestämmer sig vad man ska göra och sedan avverkar det.

Jag har aldrig haft en sommarsemester som fungerar på det sättet. Oftast har jag fått de veckor som blivit över när alla andra bestämt sina semestrar.

Ett annat problem är min folkskygghet. Jag älskar sommar i Sverige. Men det blir lätt hysteriskt under högtryckssommaren. Alla ska maximera allt. Göra allt. Folk är överallt. Det är uppbokat överallt. Utrymmet för spontanitet blir ganska litet.

Den här sommaren är annorlunda. Jag har ingen aning om vad som händer i sommar.

Helst av allt skulle jag vilja boka upp mig för en vildmarkstur på ett par dagar. Way out Swedish wilderness. För jag tror det skulle passa mig. En guide. En tur. En grupp.

Kommentarer
Postat av: Kotte

Mm, jag fick också lust att åka upp till norrland, rida på häst genom öppetlandskap, tälta och grilla nyfångad fisk över öppen eld.



Jag håller tummarna för nästa helg :)

2009-05-18 @ 08:34:13
URL: http://enkottestankar.blogg.se/
Postat av: Fröet

det tycker jag låter som en riktigt bra idé;)

2009-05-18 @ 09:16:29
Postat av: Petra

Speciellt sommartid är jag ganska nöjd att bo på landsbygden och slippa den där värsta smeten. Lugn och ro är mer värt än man kanske tänker på alla gånger.

2009-05-18 @ 18:19:29
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: Hanna

Kotte: Tack

Frö: Jag med.

Petra: Njut av varje sekund. Jag avundas dig alltid!

2009-05-18 @ 19:45:22
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0