Kreativa själ

Jag är en åsna. I valet och kvalet.

Kreativiteten glöder. Långt där inne under skinnet. Vill ut. Och jag vill genast gå och köpa mig en gitarr.

Tanken är befängd. Så jag tar istället fram symaskinen och några gamla paltor i garderoben. Jag vet redan hur det kommer att sluta. Med ännu en kreativ idé och ett förhoppningsvis ändå halvfärdigt plagg. Som aldrig kommer att bli användningsdugligt.

Efter ett besök på biblioteket kommer jag hem med böcker. Kokböcker. Genusböcker. Deckare. Romaner. Här ska läsas.

Min kreativitet känns något splittrad. Jag har svårt att fokusera. Inte en minut går utan att jag tänker på bloggen eller fejjan eller något helt annat annat. Tankarna går upp i mitt eget nirvana.

Den glödande kreativiteten falnar fort. Tröttheten kommer smygande.

Men imorgon.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: C

Igår gick jag på gitarrkurs så här glöder kreativiteten också. Det är kul med nya projekt men stackars grannar..

2009-06-09 @ 18:22:44
URL: http://blandasfaltochbetong.blogg.se/
Postat av: Blingbling

Hörru, vi måste ta nån bärs nån kväll och kläcka affärsidéer. Jag är skyldig dig eftersom du gissade rätt på kängeru :D

2009-06-09 @ 20:53:08
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Hanna

C: Lyckos grannarna säger jag! Jag ska nog dra fram tvärflöjten...



Bling: Låter som en grym idé. Kan man göra en affär av det mån tro?!

2009-06-09 @ 21:08:37
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0