De e billigt

Jag har de senaste dagarna gått och tänkt på att det är enkelt att leva billigt när man är hemma. Om man bara vill. Går man inte utanför dörren, bakar sitt eget bröd, äter yoghurt till lunch så går det i stort sett inga pengar alls.

Det oväntade sker. Som alltid när jag går runt och tänker på ekonomin. Stygn ska sprättas bort från min kropp. Min tandställning börjar dingla runt i munnen och måste förstås åtgärdas. Idag fick jag dessutom ett sms. Det är dags för en ny vaccination.

Så det som sker i la stada är att sjukvården kryper sig på. Nu ska jag väl ändå vara glad över att den kryper på mig här hemma och inte någon annanstans i världen där det skulle bli ännu dyrare (vänta nu, täcks den inte av reseförsäkringen?!).

Nu går jag här hemma och känner med tungan på den där klumpen på tanden. Den är definitivt ivägen när jag tuggar. Jag tuggar snett. Jag måste antagligen släpa mig iväg till tandis en vända till. Helt osannolikt.

Läs även andra bloggares åsikter om sjukvård, bestyr, ekonomi, tandfel

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0