Gräver mig en grop

Jag förstår inte människor som kan skriva hela böcker som utspelar sig på 1800-talet. Hur vet man hur det såg ut, vad man hade på sig, hur saker fungerade och så vidare

Själv gillar jag att gräva där jag står. Det är så skönt att falla fritt. Nä, men lättare att skriva utifrån sin egen världsbild på något vis.

Som nu när det händer förhållandevis lite i mitt liv så är det knäpptyst här på bloggen.

Men i två dagar har jag i alla fall renoverat. Det vettigaste jag gjort på länge i arbetsväg. Och lekt förortsliv lite på låtsas. Andras barn. Andras tomt. Andras hus. Lite lagom light.

Jag tror jag är bra på låtsas. Ändå.

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer
Postat av: Magnus

Hanna är ingen Mållgan!

2009-08-03 @ 19:47:44
URL: http://papamac.blogg.se/
Postat av: Carin

Det är bra att låna liv ibland, för att öva inför framtiden liksom.

2009-08-03 @ 21:40:13
Postat av: Ester

Renovering låter skoj!

Hoppas att det inte är dyrt.

2009-08-03 @ 21:40:44
Postat av: Staffan

"Själv gillar jag att gräva där jag står. Det är så skönt att falla fritt." Pure poetry, madame.

2009-08-04 @ 19:02:30
URL: http://sporre.blogg.se/
Postat av: Lennart

Det hände något drastigt i mitt liv i dag. Jag slängde ut mitt skrivbord i sovrummet! Satt ju bara vid det då jag kollade lottot, så stod faxen där och dammade. Det blev genast bättre med plats.

2009-08-04 @ 19:04:06
Postat av: Blingbling

Det var väldigt fint skrivet. Kram

2009-08-04 @ 23:19:00
Postat av: Doc

Mmm...det blir likadant för mig när inget händer. Räddningen för författarna är nog många gånger att läsaren inte heller vet hur det såg ut. Du kan ju göra så också, ljug! Inget vet om det är sant haha.

2009-08-05 @ 21:32:45
URL: http://docat.blogg.se/
Postat av: Hanna

Magnus: Ibland så...

Carin: Ja, lite prova på så där.

Ester: Inte hemma hos mig :)

Staffan: Jag blir kär i dig när du säger så där!

Lennart: Låter bra.

Bling: Tack!

Doc: Det värsta är att jag tror att de faktiskt har en gnutta kunskap som de fått via research. Ljuger man allt för hårt får man även kritik för det. Alltså i låneböcker sitter folk och stryker under fel och missar de hittar! Har folk inte bättre för sig?!

2009-08-05 @ 22:06:49
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Doc

Ja, så är det nog.

2009-08-06 @ 09:25:40

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0