Till djungeln

En spännande exkursion väntar mig idag. Ett bankkontor.

Jag har inte varit på en bank på många år. Jag tycker alltid att det är svårt att välja rätt blankett och såna detaljer. Men idag ska jag gå in och tömma mina bankkonton.

Varje år får jag kontoutdrag från banken med några fjuttiga hundralappar (på något konto är det ca 2 kronor) och jag tänker alltid: de där ska jag använda när jag som mest behöver dem. Problemet är bara att när jag som mest behöver dem kommer jag antagligen inte ha tid att gå till en bank och hämta ut dem. Så efter alla dessa år ska jag helt enkelt bara göra det. Bättre att stoppa pengarna i madrassen så att jag snabbt kan hämta dem den där dagen när jag får en craving eller verkligen vill gå ut men inte har några pengar.

Idag ska jag bli en madrasstoppare.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Kommentarer
Postat av: Karin

kom ihag att aldrig publicera din adress bara! :P



jag gillar faktiskt banker, tycker det ar kul.

konstigt?

gillar apoteket ocksa...

2008-09-25 @ 13:30:43
URL: http://beetlebum.blogg.se/
Postat av: Lennart

Du får tänka på att sprida ut pengarna jämnt i madrassen, så att det inte blir knöligt och stör din skönhetssömn.

2008-09-25 @ 14:09:06
URL: http://trannel.blogg.se/
Postat av: Hanna

Karin: Just det, så att ingen bryter sig in här för att stjäla min hundring.

Lennart: Bra att du tänkte på det.

2008-09-25 @ 16:36:11
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0