Ett av många postproblem

Ett brev skulle postas. Snabbt behövde jag ett frimärke. Jag gjorde det mest naturliga. Gick till närmaste butik, i det här fallet Konsum. Där hänvisade de mig snabbt till en liten halalbutik där det skulle finnas. Jag gick med raska steg dit och frågade. Mannen i kassan rörde på handen och log sedan. "De är slut." Leendet kändes precis som att han undanhöll något för mig.

Och det kom tillbaka till mig. Exakt samma rutin har jag gjort förut. Först Konsum, sen halal. De var slut då också. Jag undrar hur länge de varit slut.

Så i vanlig ordning måste jag gå några mil i staden för att komma i kontakt med frimärket.

Kan man sms:a ett modem?



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Fia

Det har verkligen blivit krångligt att köpa frimärken nuförtiden. Det finns ingen logik i det här med posten och kassaservice längre.

2008-05-27 @ 20:57:39
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fia: Näe, eller så är det för långt mellan dem bara...

2008-05-27 @ 22:06:00
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Visst får man jaga frimärken nu för tiden.. Det som är så mysigt att få ett postat brev idag:-)

Tjingeling o ha de fint i sommaren.

2008-05-28 @ 00:59:04
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Pialotta

Måste fråga dig.. ser du har en text här.

"Läs gärna andras bloggare om.....

Var sätter du in det i bloggen. Där står ju ping, men ska man skriva där eller.. jag gjorde det, men kom inget alls där.

2008-05-28 @ 01:00:55
Postat av: Petra

Jag tycker det är lite ironiskt att det verkar vara svårt att få tag i frimärken i storstan, när jag ute på landet har posten runt hörnet (i landetmått mätt). Där har de aldrig slut på frimärken. :)

2008-05-28 @ 09:30:26
Postat av: Hanna

Pialotta: Du klistrar in det som html. Så antingen tycer du på html-knappen eller nere till höger Ändra textredigerare. Då kan du klistra in hela koden.



Petra: visst är det....

2008-05-28 @ 18:39:11
URL: http://hannasplats.blogg.se/
Postat av: mia

kollade bara hit av en slump men det kan vara problen med frimärken i bland

2008-06-10 @ 14:40:43

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0