Jag vill inte

Några typiska tecken på att högsommaren går över i sensommar och sedermera höst:

- Allt vitt blir svart av flygmyror
- Kvällarna i vår skog lyses upp av lantärnor som ska jaga bort mörkret
- Jag är blondare och brunare än på länge
- Nätterna är fuktiga
- Mornar och kvällar på altanen fylls av långa skuggor

Jag har redan börjat få ångest över att höst ens existerar. Det känns inte rättvist att det ska bli höst. Jag är inte klar med sommaren. Även om jag på sätt och vis välkomnar hösten. Men det har inte så mycket med årstiden som sådan att göra.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Petra

Å andra sidan är det mycket sommar kvar än!

2008-07-28 @ 21:13:44
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: Blingbling

Säger som Petra. Vi har ju hela aug kvar. Ite prata om höst nu ;)

2008-07-28 @ 21:47:24
Postat av: Hanna

Petra: Pjuuuh.. jag hoppas det.

Bling: Mmm... Hoppas den blir somrig.

2008-07-28 @ 21:56:32
URL: http://hannasplats.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0