Kommunikation är a och o

Kommunikation är så mycket.

En kommunikation, kan man säga istället för exempelvis ett meddelande. Tydligen.

Följande samtal utspelade sig i korridoren idag.

H: Han har inte hört av sig ännu, så jag vet inte om vi hinner.
E: Vad konstigt, det var ju hans idé.
H: Eeehhm... Du vet att han är på semester va?

Kan man kalla det bristfällig kommunikation?

En man kommer inrusande i kommunikationsrummet inför att ett pressmeddelande ska gå iväg.

- Jag brukar aldrig komma med synpunkter men nu har jag en.

Han uttalar sin visdom, som han så ofta gör när han väl talar (vilket nog är lite oftare än han vill påskina). Den intelligenta kommentaren möts av kompakt tystnad, och han lommar därifrån och säger att det kanske är han som är helt galen.

Sa jag att vi druckit champagne idag eller?

Läs även andra bloggares åsikter om

Kommentarer
Postat av: Staffan

Haha, var du än jobbar så vill jag också prova.

2008-02-05 @ 19:27:35
URL: http://sporre.blogg.se
Postat av: Hanna

Staffan: Du är välkommen! Jag tror det skulle liva upp!

2008-02-05 @ 21:08:03
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0