Backspegelsfobi

Jag hade en dramatisk busstur även imorse. Busschauffören körde så att backspeglarna flög. Jag såg hur den svishade förbi mitt fönster.

Överlag är bussarnas backspeglar något jag är rädd för. Ofta ser jag hur de svishar förbi nära, nära människors huvuden när de står och väntar vid busshållplatsen. Att människor inte lär sig och kliver in lite på trottoaren. Det borde nästan finnas varningsskyltar.

Jag undrar också hur mycket olyckor det händer med dem? Skulle någon få en backspegel i huvudet skulle man åka på rejäl hjärnskakning - om man klarade sig! Det ser alltid väldigt farligt ut och som att de kommer nära folk på busshållsplatsen. Är det en illusion?

Min fobi för backspeglar är i alla fall monumental.

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0