Söker ackord till Det smartaste jag gjort

Jag inser att jag borde gjort detta för länge sen, nu blir det mest som ett sista desperat försök.

Jag har fortfarande inga noter eller en ackordanalys till låten Det smartaste jag gjort av Bo Kaspers Orkester. Sökningar på internet och i notaffärer har inte gett någonting. Inte heller en direkt fråga till bandet. Jag har givit mitt bands basist i uppgift att försöka ta ut den själv, men han har dessvärre inte så mycket tid.

Är det någon som redan har tagit ut den eller som är extremt talangfull med en stor portion extra tid i bakfickan och sugen på att ta sig an detta uppdrag. Ja, då vet ni vem det är som frågar också. Andra tips välkomnas.

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: rosenblom

kolla svenskatabbar.com - De hade flera BKO-låtar men inte den. Finns dock möjlighet att skicka requests. Ingen aning om hur det funkar dock. kanske värt ett försök... vad vet jag.

2007-05-25 @ 22:59:04
URL: http://rosenblom.blogg.se
Postat av: Hanna

Tack för tipset! Det ska genast kollas upp!

2007-05-26 @ 10:14:45
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: rosenblom

your very welcome. hoppas du hittar den till slut.

2007-05-27 @ 21:01:57
URL: http://rosenblom.blogg.se
Postat av: johan

Hej!
Jag letade också efter låten och hamnade då på din blogg :) Du gav lite inspiration så nu har jag tagit ut den om du fortfarande vill ha den. Kan inte garantera precis 100% perfektion dock...

2008-03-03 @ 15:03:10
Postat av: Frida

Hej! Jag har också letat efter noter till "Det smartaste jag gjort". Om du har lyckats, så hoppas jag att du kan hjälpa mig. Behöver det så snart det går till mitt bröllop...

2008-04-29 @ 19:36:05
Postat av: Anna

Hej

Även jag är på jakt efter noter eller ackord till Bo Kaspers Det smartaste jag gjort till mitt bröllop. Hade blivit fantastiskt glad om du kunde hjälpa mig med detta.

Hälsningar Anna

2008-05-14 @ 10:55:07
Postat av: Henning

Här kommer den!

Har tagit du den själv inför ett bröllopp.



Bo Kaspers orkester - Det smartaste jag gjort

( Capo III orginaltonart Bb)



Intro och mellanspel G C G C



C Hm7 Am7

Var det jag som föreslog att gå före tolv ifrån en krog



C Hm7 Am7

att gå före tolv ifrån en krog och följa med dig nykter nog







Am7 Hm7

för att väldigt länge stå och kyssas vid din port

D C Hm7 Am7

många gånger har jag sagt att det här är nog det smartaste jag gjort







C Hm7 Am7

hur många gånger var det jag som legat kvar ett litet tag

C Hm7 Am7

som legat kvar ett litet tag och ringt som lovat nästa dag





Am7 Hm7

och lät dig flytta in fastän jag tyckte det gick fort

D C hm7 am7

många gånger har jag sagt att det här är nog det smartaste jag gjort



mellanspel med solo



G C G

kärleken kom och kärleken gick

C G

det fanns inga om det fanns inga trick

C A D Dsus4 D

vi fick vara nöjd med vad vi fick



C Hm7 Am7

nu leker jag med barn och boll det regnar och är nästan noll

C Hm7 Am7

det regnar och är nästan noll känns inte särskilt rock'n'roll



Am7 Hm7

det kanske låter underligt men jag tycker det är stort

D C Hm7 Am7

många gånger har jag sagt att det här är nog det smartaste jag gjort



2008-08-09 @ 11:11:05
Postat av: henning

ackorden ska ut i texten till höger, detta kom inte med när jag kopierade in texten.

2008-08-09 @ 11:13:08
Postat av: CJ

Fint, Henning!

Min favoritlåt för tillfället!

2009-04-16 @ 22:21:50

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0