Jag ska putsa, jag ska laga, jag ska baka lite..

∫∫∫∫  ∫∫∫∫

Ute är det varmt. Jag bar hem två säckar mjöl och ett antal liter mjölk med kilovis av pasta idag. Det blev svettigt. Även i mina äppelknyckarbyxor. Men nu är de i alla all invigda.

Så även "nya" Ringens centrum som de hållit på snickrat på större delen av våren åtminstone. Det har inte gått fort, men jäklar vad de jobbat på dag och natt så väl som helger de senaste veckorna för att hinna klart i tid. Så sent som vid 20-tiden igår tänkte jag att det aldrig skulle gå vägen när jag gick förbi där. Men det var inga större synliga byggarbetsplatstendenser när jag var där och kikade idag i alla fall.

Jag kommer nog inte hinna ut mer idag. Här ska putsas fönster. Äntligen! Försökte hitta en fönsterskrapa idag, men det fanns bara små 24-centimeters. Så kul är det inte att raka fönster. Den gamla rackaren får duga.

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Blingbling

Jag med var på Ringen idag. Hittade Fröts "bajsbyxor" (låter kanska bättre med äppelknyckarbyxor) på JC. Tjohooooo. Det blev ett par svarta. Älskar dem redan. Sedan har jag solat vid Nyiken gul med mamma =) Mysigt. Vi var helt klart de blekaste hihi... Vet du. Mamma har putsat mina fönster. Städat har hon också gjort. Hela veckan. Mamma då....

2007-05-26 @ 18:08:54
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Fröet

duktig du är Hanna som städar, jag borde, men jag sovde istället..efter jobbet. Nu ska jag inte heller städa utan gå och köpa godis. Det tycker jag du med ska, om du mage pallar.
Lyllo Blingbling föresten som har mamma på besök och städar, mina fina bonade golv är inte lika fina längre.

2007-05-26 @ 18:37:12
URL: http://sellessal.blogspot.com
Postat av: Fröet

haha...blev fel länk. Den låg i rulllistan:P

2007-05-26 @ 18:37:40
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Hanna

Bling: Du har världens gulligaste mamma!
Fröet: Det gjorde du rätt i. Så mycket mer värt än att städa när man ändå måste städa om!
Tur att det inte var din alteregoblogg du just avslöjade :P

2007-05-26 @ 18:58:58
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0