Att gymma eller inte

Helvetes jävla fan och piss!! Alltså jag hör ju vad hon säger, eller hennes läppar rör på sig och jag låts förstå att det inte är bra. Gymmet har inga klippkort eller engångsentréer. Det kommer bli en lång sommar! Med nära till tårar och helt uppgiven går jag därifrån. Halvårskort! Bah! Jag behöver en träningsform i två månader, tack så mycket.

På väg hem slinker jag in på Friskis för att se vad de kan erbjuda mig.

Där tar de visst engångsentréer.

Ja, så jag köpte en entré.

Där hade de såna där gamla maskiner, som jag körde i på 90-talet. Men det funkade. Det jobbiga med att vara på ett gym man aldrig varit på är att mycket tid går åt till att leta efter de maskiner man vill ha.

Men jag såg människor jag kände igen. Det är där alla hänger. Jag förstår varför, det är mycket billigare på Friskis än på gymmet.

Men jag föredrar förstås mitt gym.

Resten av sommaren kommer det att bli jogga som gäller i kombination med situps och armhävningar. Spring tills du kräks - och det brukar inte vara så svårt i mitt fall.

Nu har jag just hällt i mig en proteindrink. Jag känner mig glad över att ha fått tränat till slut, men ändå lite modfälld. Jag gillar ju inte att jogga.

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: evans

Man kan tycka att gymmen borde förlora en hel del på att man MÅSTE köpa ett längre medlemsskap. I Östersund kan man köpa biljett för ett pass, men den biljetten kostar 150 spänn. För ett pass! Det är dyrt! Min sommarträning bli att göra en step up-koreografi, eftersom jag ska köra igång i höst igen.

2007-06-13 @ 20:29:14
URL: http://evans.blogg.se
Postat av: Therrorese

Hanna, jogga är urskönt när man fått in rytmen. Jag hatade också det...Se för guds skull till så att du inte landar som jag bara. Börja försiktigt, även om du redan är tränad. Det var jag med. Men löpning är hårt för kroppen...trots att det inte känns så. Man kan gå sönder...

2007-06-13 @ 21:25:51
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Hanna

Evans: Härligt, funderar på att dansa på eget bevåg. Göra lite balettövningar och så. Det är ju så roligt!
Therrorese: Jag ska ta det lugnt, jogga lite i smådoser. Vill ogärna ha stressfrakturer.

2007-06-13 @ 21:39:09
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Petra

Haha, det verkar inte vara lätt att gymma. De gånger jag besökt ett gym kan nog räknas på en hand. Men jag är mera för långprmenader. Och tennis då...;)

2007-06-13 @ 22:25:48
URL: http://petra.papper.fi
Postat av: nollåttan

jag fattar inte heller grejen med jogging, men måste säga att jag kände mig taggad när jag såg marafinalen på stadion. funderar på att springa 5 km och se hur det känns....

2007-06-13 @ 23:03:11
Postat av: Kang

Jag cyklar. det är bästa sättet att ta sig fram i Stockholmstrafiken och man får snygg häck på köpet!

2007-06-13 @ 23:50:59
URL: http://helamig.bogspot.com
Postat av: Hanna

Petra: Jag ska nog också köra på det om jogging är allt för trist. Eller någon bollsport av något slag.
Nollåttan: Ja, prova kan man ju göra. 5 km orkar alla.
Kang: Hahaha... jag blir lite rädd när jag ser cyklister och bussar i en stor kompott. Det ser livsfarligt ut. Men jag har cyklat ibland...

2007-06-14 @ 08:23:05
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0