Tålamod

Ett typiskt helgproblem jag har är att min uppkoppling kan vara nere större delen av dagen. Mitt modem står och blinkar lite tröstlöst och vill inte alls vara med och ge mig bredband. Jag gullar och micklar med det, men det ger mig bara kalla handen.

Så låter jag det vara i fred några timmar och återkommer med löften och mer gullande och micklande. Till slut så lyser det bara med all sin prakt - och min uppkoppling är tillbaka. Vad jag har gjort? Ingen aning. Ibland måste man bara ha tålamod och kunskapen att kommunicera med sin apparatur. Ge dem lite tid och kärlek. Till slut får man gensvar. Patience is my friend.

Kommentarer
Postat av: C.

Jag skulle vilja bli sådär lycklig som bara barn kan bli över att hela världen är vit. Men nu töar det redan här och snön känns bara blöt och jobbig. Jag vill också ha riktig snö!

2007-01-20 @ 14:04:41
URL: http://arligheter.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag vet vad du menar. När man var liten var lyckan total när snön kom. Riktigt så känns det oftast inte nu för tiden.

2007-01-20 @ 16:36:09
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0