Snacka går ju

Oj, vad jag behövde gårdagkvällen. Det var så skönt att gå på fest, snacka med människor som jag kan vara vem jag vill för och bara dricka en massa champagne hela kvällen. Mer dekadent än så kan det knappast bli.

Sista dagen på året blev som en såpa utan dess like då jag fick lyssna på arga telefonsamtal och höra om svikna löften. Jag önskade att den första dagen skulle få bli bra i alla fall. Den började med stor dekandens och eventuellt svikna löften - igen. Jag har i alla fall stängt av telefonen så att det inte ska hända några olyckor.

Jag känner mig fortfarande onykter, men har ingen ro att lägga mig att sova. Men jag skulle ju kunna göra vad jag vill med min dag, imorgon skulle kunna bli en likadan till. Har inget jobb att gå till längre.

Ska det vara så här?

Kommentarer
Postat av: E

Stor dekadens på nyårsdagens morgon låter inte fel.

2007-01-01 @ 13:07:00
Postat av: E

Beror ju på vad stor dekadens är. Nåt ska man ju ha låter inte så upplyftande. Säg att det var bätre än så.

2007-01-01 @ 13:50:25
Postat av: Hanna

Det finns väl inga alternativ egentligen. Det är den mest meningslösa dagen på året, nåt ska jag man ju ha.

2007-01-01 @ 13:50:42
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Hanna

Hur kom din kommentar före min?

2007-01-01 @ 14:01:04
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: E

Ingen aning. Borde jag veta?

Stor dekadens och svikna löften. Låter som hemsläpade rester från en nyårsfest.

2007-01-01 @ 14:02:31
Postat av: Hanna

Tar jag mer än gärna med mig hem - nytt år, nya förfall.

2007-01-01 @ 14:16:57
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Anonym

Gott så. Om du säger det. Läser med intresse din blogg. Ny för mig. Fick bara intrycket att tillfälliga förbindelser inte var din grej. Men fel kan man ju ha.

2007-01-01 @ 14:26:38
Postat av: Hanna

Du missförstod mig. Det är dekadensen jag tar med mig.

Kul att du läser bloggen.

2007-01-01 @ 14:41:25
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: E

Aha. Håll fast vid dekadensen. Den har räddat mig ibland.

En meningsfull blogg för en gångs skull.

2007-01-01 @ 14:43:01

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0