Nya inre rum

Jag inser att jag har det bra egentligen. Ganska ofta gör jag det. Idag fick jag ny insikt.

Var och kollade på en lägenhet som var lite större än min. Men ändå en etta. Där bodde de med tre barn, som var stora. Och de hade inte känt att det var något större problem, förrän nu när de hade en tonåring som gärna ville ha ett eget rum. De hade verkligen gjort det mesta av ytan, även om det var grejer överallt. Ett barn i hallen, två i rummet med föräldrarna. Men ändå. Jag insåg att jag har gott om utrymme och att det inte finns någon anledning att skaffa sig ett större hem - egentligen. Om jag behöver mer yta kanske det är läge att kasta ut någon, snarare än att skaffa sig mer yta att belamra. När mitt hus byggdes, under tidigt 1900-tal bodde det förmodligen en hel familj här. Nu är det jag som är en familj, en singelfamilj. Men det är väl löjligt att kräva mer yta.

Jag ska fundera över det här. Jag behöver inget nytt hem, möjligen ett nytt liv. Eller i alla fall lite nya tankar att tänka.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0