Minnen

För mig är det helt omöjligt att förstå hur människor inte kan komma ihåg vilket år en viktig händelse skedde i deras liv. För mig är det helt självklart att jag kopplar ihop stora händelser med hur resten av mitt liv såg ut. Vad läste jag på högskolan, vad jobbade jag med, vilken årstid var det och så vidare. I min hjärna är allt detta nära ihoplänkat och därför omöjligt för mig att glömma (även om jag nu skulle vilja). Jag tycker bara att det är konstigt när någon inte minns vilket år det ena eller andra viktiga hände. Jag reflektrar nog runt allt så mycket att jag minns sinnesstämningar i samband med arbetssituationer och annat. Det är som att känselreceptorerna hamnar på utsidan av min kropp och snappar upp allting när mitt liv är uppochner eller för den delen på sin yttersta topp.

Eller också minns jag bara precis allt jag har gjort och när jag har gjort det. Det kan mycket väl vara så. Jag har väldigt bra minne för vad som har gjorts och sagts i mitt liv. Inte alltid positivt. Särskilt inte när jag kan få en mindre panikångestattack mitt på gatan för något jag sa eller gjorde för fem år sen. Det är nästan absurt. Men sån är jag...

Kommentarer
Postat av: Mary

bra skrivet!

2007-01-24 @ 09:51:36
URL: http://breath.blogg.se
Postat av: Hanna

Tack, Mary!

2007-01-24 @ 10:00:54
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Felixsophia

I am really impressed!!

2008-11-14 @ 11:32:13
URL: http://felixsophia.20six.nl

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0