Klosterliv

Klosterliv är ett program i svt som jag följer. Fyra kvinnor i Storbritannien lever klosterliv i fyra veckor. De ska följa nunnornas rutiner med första gudstjänsten 5.45. De verkar ha mycket tid till att tänka och framför allt till att prata med sina mentorer i klostret.

Jag tror att det skulle passa mig att gå i kloster en tid. Bara vara utan att fundera på konsumtion eller andra världsliga ting. Bara tänka på mig och den omgivning jag är i för stunden. Undrar om svt funderar på att göra en egen version av programmet?

Kommentarer
Postat av: Karin i London

hejsan. läste häromdagen om en kille som varit tyst i ett år. han hade nåt mysko jobb och bara pratade INTE i ett år. fantastiskt. tänk avd mycket amn ska ah att säga sedan, vad många fina ord man måsta ha ackumulerat.

kram på dej

2007-01-11 @ 16:36:46
URL: http://beetlebum.blogg.se
Postat av: Hanna

Det kan man ju hoppas. Kanske vore något att prova på för mig, allt lär man sig något...

2007-01-11 @ 22:13:54
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0