Nyckelbarn

Jag har ett tag tänkt på min extranyckel som befinner sig i någon annans ägo. Det är lite besvärande eftersom jag inte riktigt vet hur jag ska få tillbaka den. Jag har inte pratat med henne som har den på över ett halvår och det känns lite konstigt att höra av sig bara för att få tillbaka nyckeln. Dessutom är jag lite orolig för att hon ska berätta att hon är gravid i typ femte månaden. Det skulle kännas lite förnedrande att få reda på det av en händelse när vi känt varandra en evighet. Men så är det, vi har inte hörts så mycket de senaste åren helt enkelt.

Det som stör mig ytterligare lite är att jag nästan fick tillbaka nyckeln för två år sen. Hon gav mig den när jag bad henne kolla att hon hade den kvar - och jag tyckte hon skulle behålla den!!! Dumt! Någon gång måste jag ju ha den tillbaka, om jag ska flytta. Men dessutom skulle det kännas bättre att någon som bodde lite närmare hade nyckeln, eller någon jag umgås med helt enkelt. Det är lite opraktiskt på det här sättet.

Jag antar att jag får höra av mig. Men ska jag behöva ringa..?


Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0