Kurering pågår

Nu har jag känt på vädret, och solen. Solen var varm, snön var kall och Årstaviken har ännu inte frusit på tillräckligt för att den ska vara gångbar (nej, jag prövade inte).

Jag var tvungen att gå ut, till och med min mamma sa det, då måste man. Hon borde veta vad som är bäst för mig. Inte skulle hon skicka ut mig i kylan om hon trodde att det skulle göra mig sämre. Annars vet jag hur det är när kylskåpet gapar tomt och hungern gör sig påmind medan feberyran studsar runt i kroppen. Då är det en nära-döden-upplevelse att behöva gå till affären. Jag har varit med om det alldeles för många gånger. Jag vet inte vem jag skulle kunna tvinga att göra det åt mig heller.

Men idag gick det riktigt bra. Har druckit två glas apelsinjuce med ingefära (egenpressad förstås) och väntar nu på mellanmålssmoothien som även den kommer att innehålla en massa vitaminer. Jag har stockat upp med mycket frukt i mitt hem. Nu ska här kureras!

Kommentarer
Postat av: Karin-parin

oh, lycka till.
varen har kommit till london!!! yesssssss
kram

2007-02-07 @ 15:36:08
URL: http://beetlebum.blogg.se
Postat av: Honkenponken

Jag ska också börja med smoothies! :-)

2007-02-08 @ 08:28:20
URL: http://honkenponken.blogg.se
Postat av: Hanna

Karin-parin: Åååh, vad härligt. Jag vill också ha vår - i London.

Honkenponken: Det tycker jag. Det är en väldigt god och varierbar vana :-)

2007-02-08 @ 10:00:46
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0