Jag önskar mig dekadens

Jag har inte snusat på ett helt år nu, har inte köpt en dosa. Förut var jag en notorisk festsnusare i ganska många år. Men ibland önskar jag att jag hade en stor last att hänge mig åt. Jag skulle behöva en rejäl portion dekadens vissa kvällar för att riktigt komma ner på de där lågvattenmärkena. Då kanske jag skulle kunna uppskatta den här halvaktiga tiden jag går igenom just nu lite bättre.

Jag önskar att jag skulle vilja:
- sitta och kedjeröka mig igenom paket efter paket med cigaretter
- hälla i mig glas efter annat med whiskey och boffa cigariller i min ensamhet tills jag däckade på mattan
- snusa tills läppen kändes som läder
- käk godsaker så att jag inte kunde somna av allt socker i blodet och magen som stod i fyra hörn

Men jag har faktiskt inte sug efter något av det. Kanske jag ska ta som ett sundhetstecken. Det skulle bara vara skönt att få känna på lite dekadens ibland.

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0