Fotoproblem

Det var länge, länge sen jag var i en fotoautomat. Det första problemet jag insåg, var att hitta en.

Men jag kom på att det stått en där jag jobbade för flera år sen. Och mycket riktigt stod den faktiskt kvar. Det andra problemet blev att försöka skrapa ihop 60 kr i mynt. Jag kan tänka mig att alla butiker i närheten får frågan ett par gånger, om inte om dagen så i alla fall, i veckan. Jag hann gå in i fem butiker innan jag lyckats skramla ihop till de där 60 kronorna. Helt löjligt att den inte kan ta sedlar åtminstone.

Sen satt jag där med den kvinnliga robotrösten som berättade hur jag skulle sitta och vad jag hade för val. Det var inte svårt, det svåra var att den hängde upp sig hela tiden när jag valde lite för snabbt. Då passade rösten på att fråga ett par tre gånger, så att alla som gick förbi utanför hörde. Irriterande.

Till slut stod jag i alla fall där och väntade på mitt ark. Lite uppjagad. Ut kom de fyra bilderna och mina ögon ser galna ut som vanligt. Vem har sagt att jag blir bra på bild, inte var det då jag. Men det här ska bara vara på ett terminskort, så jag ska väl stå ut med att visa upp det.

Att det ska vara så svårt att skaka fram en bild på sig själv...

Kommentarer
Postat av: Iah

Oj, en fotoautomat... Tror aldrig att jag någonsin använt en sådan... Men vi har en nere på stationen å varje gång jag ser den så tänker jag att jag faktiskt borde prova någon gång, bara för att. Men det blir aldrig av. *hm*

Ja, du verkar ju ha rätt bra med tid. Till skillnad från en annan som för tillfället inte ens hinner sova ordentligt... :/ Har ju praktik fortfarande, jag är fortfarande tacksam för ditt tips. En del har blivit riktigt trevliga mot mig och det är liiite roligare att kliva in i personalrummet nu! :)

Så där var jag förut... Jag kunde vara hur trött som helst men jag vägrade av någon anledning att krypa ner i sängen. Somnade allt som oftast i soffan när jag tittade på film vid 4-5 på morronen. Det ändrade sig dock när jag började skolan och blev så illa tvungen att gå upp i vettig tid. Så när du får ett jobb kanske det ändras för dig oxå!

2007-02-20 @ 21:23:39
URL: http://frokent.blogg.se
Postat av: Blingbling

Jag kan det där med fotoautomater hihi. Jag så gått som bodde i dem under det glada 80-talet. Det var det kuligaste nöjet man hade som tonåring när inte digitalkameror eller mobilkameror fanns. Får man fortarande fyra kort på en remsa =)

2007-02-20 @ 23:03:15
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Fröken T: Vad gäller min ovilja att gå och lägga mig har den funnits där ett par år. Även under månader av arbete, jag tror jag har vant mig vid det helt enkelt. Men kanske blir det någon gång en vändning.

Blingbling: Jag gillade också att hänga i de där automaterna förr om åren. Nu får man i alla fall ett ark om fyra bilder - dock med samma bild. Inte samma charm riktigt eftersom man får välja i förväg om man tyckte att bilden blev bra.

2007-02-21 @ 09:33:13
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Lokezahra

This This Guestbook is professional and to the point. Very interesting GuestBook.

2009-01-27 @ 10:31:18
URL: http://lokezahra.20six.fr

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0