Vad är det med rökare?

Jag gillar inte cigaretter. Inte såmycket för att det luktar illa och är ohälsosamma, utan för att de oftast kommer med en rökare. Rökare tycks helt inkompetenta att försöka se till sin omgivning.

Idag har jag blivit askad på, med fortfarande glödande aska, när jag gick på gatan. Rökaren märkte förstås inget. Jag har nästan fått en fortfarande glödande fimp på mig som låg och blåste runt på marken. Rökaren märkte min ilskna blick. Kan de inte åtminstone stampa på dem efter att de har skräpat ner på marken i alla fall. Dessutom har jag sett fortfarande glödande aska singla ner från en balkong strax ovanför mig.

När man passerar en rökare kan man ge sig på att den går och viftar med sin glödsticka utan att tänka på att den snart viftar in i ett förbipasserande ben, barnöga eller hundöra. De gånger rökaren faktiskt håller in cigaretten tycks det vara i omsorg av cigaretten och dess fortlevnad, snarare än omgivningens.

Sen ska vi inte ens tala om folk som tjuvröker på sitt arbetsrum eller på toaletten.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Kommentarer
Postat av: Jessica

Håller med dig helt! Man förlorar respekten helt för sånna som röker.

2007-12-06 @ 18:58:28
URL: http://missdeardiary.blogg.se
Postat av: tess

som fd rökare är jag nog värre... jag blir VANSINNIG på folk som står och röker i busskön istället för att gå undan! jag vill inte stå där och andas in din äckliga djälva andrahansrök!! FLYTTA PÅ DIG!

2007-12-06 @ 19:08:37
Postat av: Blingbling

Dom få ffr jag röker brukar jag alltid gömma mig (eftersom jag skäms) eller gå undan. Så min glöd och rök kommer du örhoppningsvis aldrig att drabbas av.

2007-12-06 @ 19:49:41
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Jessica: I alla fall den typen av beteenden.
Tess: Ja, röka i busskuren eller kön, det är bara nono!
Bling: Smygrökarna brukar inte vara ett problem. Det är de stolta rökarna som är ett problem.

2007-12-06 @ 20:13:54
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Tom

Om cigaretter vore ofraligt skulle jag nog inte röka alls eller mycket mer.

2007-12-07 @ 00:55:45
Postat av: Lennart

Då jag var yngre, upp till tonåren plus några år, så rökte mina föräldrar. Pappa rökte både cigaretter och pipa. Sen slutade de tvärt båda två, fast efter en 7-10 år började pappa snusa. Men själv har jag aldrig känt för att röka. Tycker det luktar illa..

2007-12-07 @ 12:38:45
URL: http://trannel.blogg.se
Postat av: garbo två

På min högstadieskola fanns det två rökrutor på skolområdet.Vet någon om det existerar forfarande? Det borde ju inte göra det. Där stod alltid de häftigaste killarna och rökte och vi som hade spanat in dessa Killar gick ju som magneter dit och spanade. Jag var aldrig så tuff så att jag började röka på högstadiet och sen kom som tur var No smoking generation, det fanns till och med tröjor men den texten på. Jag minns faktiskt inte om det var häftigt eller töntig att ha på sig en sån tröja.

2007-12-07 @ 18:28:28
Postat av: Ester

Jag tycker att det är så härligt när du ryter till!

2007-12-07 @ 21:40:49
URL: http://missesters.blogg.se/

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0