Du får inte va meeee...

Alltså, jag trodde att jag var vuxen. Och att det i det ingår att ha vuxna relationer med vuxna människor. Men ibland får jag känslan av att jag går på mellanstadiet. Den här helgen har det hänt vid fler tillfällen.

När man gick i mellanstadiet var utfrysningmetoden oerhört populär och orubbat effektivast. Man slutade att tilltala någon och beteendet spred sig som en epedemi. Därmed var personen avverkad. Barn kan vara otroligt elaka. Men det kan faktiskt vuxna också - det är väl knappast någon nyhet.

I helgen har jag vid fler tillfällen blivit öppet ignorerad av människor jag aldrig träffat. Som ibland lite för häftiga människor kan göra med såna som de anser vara lägre stående varelser. Jag har pratat och de har inte ens titta åt mitt håll fast vi stått i klunga. Jag vet helt enkelt inte hur man tacklar sånt. Jag kan inte riktigt bry mig när jag aldrig mer ska träffa dem, men jag jag blir helt förvånad.

Igår blev jag pratad bakom ryggen, fast liksom fysiskt bakom ryggen. Någon gjorde tecken åt en som stod framför mig. Personen framför sa "vad menar du?" varpå den bakom (som jag inte uppfattat talat) säger "äh, det var inget" när jag vänder mig mot den. Det blev uppenbart pinsamt för personen bakom. Hon blev tvugnen att snabbt avlägsna sig.

Vad kan det ha handlat om? Är det något jag borde ha gjort men som jag glömt? I så fall, är det inte bara lättare att säga det.

Eeeh... går jag i mellanstadiet eller?

Kommentarer
Postat av: nollattan

jag skyller åter igen på osäkerheten hos sådana människor. Jag försöker tackla sådana med avväpnande humor. Däremot vill jag aldrig skoja hur som helst med sådana, tex dra skämt om mig funkar inte. I ärlighetens namn slår jag tillbaka med samma beteende, ignorerar dem. Det är fult det med.

2007-04-30 @ 08:17:08
Postat av: Hanna

Mm... det blir oftast att man drar till med det. Eller helt enkelt belyser situationen med: "Oj, hörs jag inte". Det brukar kunna funka att bara påpeka och dra upp det som just hände, fast på ett skämtsamt sätt.

2007-04-30 @ 08:36:51
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Staffan

Skillnaden mellan barns elakhet och vuxnas fantastiskt fåniga påhitt är att barn alltid är ärliga i sina göranden. Vuxna (d.v.s. de som beter sig på det här viset) har inte ens vett att stå för det.

2007-04-30 @ 09:27:13
URL: http://sporre.blogg.se
Postat av: Iah

Det är pinsamt att vissa inte vuxit ifrån sånt där beteende! Jag förstår nog inte riktigt poängen med att prata bakom ryggen på folk som är närvarande. Men det kanske bara är att inse att vissa kommer aldrig växa ifrån det där...

Ja, det var en lyckad kväll i lördags! =) Bowlingen va ju sen inte lika lyckad, men jag vann nog "flest nollor" tävlingen och det är ju oxå en merit! ;)

2007-04-30 @ 09:34:09
URL: http://frokent.blogg.se
Postat av: maria

JA, ibland fundera man ju över hur andra människor är funtade...

2007-04-30 @ 09:55:22
URL: http://amarialarsson.blogg.se
Postat av: Hanna

Staffan: Nä, så kanske barn inte riktigt förstår bättre, men det borde ju faktiskt vuxna göra.

Iah: Vissa blir aldrig vuxna, ens i sin kommunikation.

Det är stort att vinna flest nollor också :)

Maria: Ja, man kan ju fundera!

2007-04-30 @ 09:58:05
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0