Husmorsdagen

Jag sov som en gud inatt och känner mig fylld med ny engergi idag. Det är bra det för jag har en del att stå i. Jag har dedikerat min dag till bakandet. Jag tänkte att ska man ändå baka kan man väl göra en massa saker samtidigt. Får se hur sönderstressad jag är efter att ha försökt laborera in grejerna i ugnen.

Dessutom vaknade jag upp ur min koma och såg mig runt i lägenheten. Det var inte en vacker syn kan jag berätta. Svårt att veta var man ska börja när man står mitt i kaoset. Men jag drog fram min underbara dammsugare som gör livet till en dröm och betade i alla fall av det värsta. Måste gå ut med returpapper och lite annat innan min lägenhet känns representabel. Och det känns lite viktigt eftersom la familia kommer hit imorgon. Då ska det lagas middag och bjudas på fantastiska bakverk som jag förhoppningsvis ska kreera idag.

Jag fick förresten två kommentarer på min inbjudan till familjen. Den första innebar höga förväntningar på att jag skulle bjuda på mycket choklad. Det är lite av min grej och storebrorsan brukar kommentera det. Han gillar också choklad och jag har en tendens att kunna ta i så man spricker när det gäller att maximera chokladintaget på mina födelsedagsbjudningar. Eftersom han har en tendens att kunna vara kräsen känner jag att jag måste lyckas även denna gång. I värsta fall får jag forstätta baka imorgon. Men jag skulle helst slippa så jag kan göra annat då. Den andra kommentaren var från mellanbrorsan. Den löd: "Finns det någon anledning att det är så 'sent'?" Jag förstod inte frågan och inte fnuttarna. Eller främst förstod jag inte vart han ville komma. Jag svarade helt sonika att det passat mig bäst. På det fick jag inget svar så jag tar det som att det inte var så viktigt hur som. Pratade med mamma senare och hon hade sagt att till honom att jag skulle köra "tidigare". Så jag antar att allt ligger i definitionen av tidigt. För mig är 17 en tidig middag. Men de verkade ha trott att det var vid 13-tiden eller så. Jag antar att vi är i olika faser i livet.

Nu måste jag nog se till att komma igång med min dag. Mot affären!

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0