Playlistoholic

Jag har blivit helt galen i mina spellistor. Jag måste försöka överträffa den gamla hela tiden. Det är jäkligt jobbigt när jag ändå har en begränsad mängd musik. Men jag sitter och administrerar min muisk hela tiden och det tar upp mycket av min tid har jag märkt.

Brorsan håller också på och administrerar sin musik hela tiden. Men han är inte så noga med själva spellistorna utan har hängt upp sig på att hitta de ultimata namnlösningarna på låtarna. Han har ett (eller fler?) program som löser att han kan döpa om låtarna efter angenäm smak buntvis. Jag inser att det finns en poäng med det. Jag sitter och skriver om låtnamnen på all min musik så det ska finnas någon slags enhetlighet. Och det tar också en jäkla massa tid. Men jag känner ändå att det är själva spellistorna jag måste prioritera. Det spelar ju inte så stor roll vad filerna råkar heta om det som spelas är helt uselt.

Just nu lyssnar jag på Hammerfall - Hearts on fire. Påminner förstås om när jag satt här och tittade på OS i vintras. Mycket curling var det och culringtjejerna råkade vara rockers. Lite oväntat...

Nåja, snart kommer Takida. Seeehr fantastisch.

Kommentarer
Postat av: Carin

skönt att et finns fler som är besatta av att döpa om låtar så att alla heter något i amma stil, typ stor bokstav och sånt. Spellistor är jag också tokig i, vem orkar sitta och lyssna på blanda spår när man ändå har upp mot 1800 låtar, nej du!

2006-07-14 @ 00:58:38
URL: http://carins.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0