Tändstickshus

När jag var liten brukade jag ägna julloven åt att bygga tändstickshus. Det var en tid då det fanns mycket tändstickor hemma antar jag, mycket tid och säkerligen en hel del innesittarväder. Så det var en perfekt sysselsättning att ägna sig åt i skrivbordslampans sken där på flickrummet.
 
Jag har alltid gillat att skapa hus. Jag hade ett dockhus och det bästa jag visste var att möblera om i det. Jag gjorde egna hus åt mina barbies. Jag hade lådvis med rutade kollegieblock som jag fyllde med ritningar av hus uppifrån. Det var nästan så att jag trodde att jag skulle bli arkitekt, så fascinerad var jag av hus av olika slag. 
 
Det här är något jag kände att jag behövde återuppta. Inte minst för att jag fick alldeles för få relevanta träffar när jag sökte på just tändstickshus. Så här har ni mitt bidrag. Mitt nutida tändstickshus. Jag känner att det finns utrymme för förfining. Men någonstans måste jag ju börja. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Efter historisk och funktionell modell ser jag. Turning Torso nästa? ;)
Tändsticksbygge är något jag missat i mitt liv inser jag. Körde mest lego. Jag kan ha missat något stort.

2015-01-05 @ 23:12:00
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: smultron

Snyggt! Jag gjorde också egna hus- och lägenhetsritningar som barn (och som vuxen med!) När jag stötte på spelet Sims första gången blev jag galet glad och tänkte på hur förtjust jag skulle ha varit som barn att få spela det, bygga och inreda egna hus, skapa figurer och en hel liten minivärld. :)

2015-01-10 @ 15:11:08
Postat av: Hanna

Matilda: Visst, självklart! :)

Smultron: Där sa du något! Bäst att jag håller mig borta från Sims :)

2015-01-11 @ 21:05:54
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0