TV-ridå

 
Det finns något som jag har kommit att bli kräkfärdigt trött på: lagom medelålders och Stockholms-centrerade män som busar runt i lättsamma men smarta TV-program och får en hel halvtimmes programtid utan att bli avbrutna. Inte för att programmen är dåliga, tvärtom. Jag tycker att idéerna bakom Alla är fotografer, Historieätarna och Svett och etikett bland annat är både geniala och småputtriga. Vi lär oss något nytt samtidigt som vi blir lätt underhållna. Det jag undrar är: var finns samma programidéer där kvinnor eller får busa runt och vara tokroliga (inte i Stockholm), lagom utlämnande och samtidgt göra smart TV?
 
Nu tänker ni kanske: Men Lotta Lundgren i Historieätarna är ju kvinna i alla fall. Ja, och hon är fantastisk. Det är bara väldigt synd att Erik Haag ska vara med i samma program och tramsa sönder det och prata och störa när Lotta gör saker i rutan. 
 
Programmen med enbart kvinnor i samma typ av genre kanske finns. Kanske är det jag som genrebestämmer dem på andra sätt eller som helt enkelt missat dem?
 
Om de finns: tipsa mig gärna.
 
Om inte: please ta fram dem nu. Annars kan jag ge er några idéer, jag råkar ha massor på lager. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Du kanske ska bli tv-producent ramtiden? Tror att du hade gjort superbra och intressanta program!

2015-04-12 @ 19:17:36
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det kanske blir min alternativa karriär!

2015-04-16 @ 10:37:01
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Lennart

Ser inte på TV så mycket, tycker inte det finns nåt ordentligt att titta på. Många kanaler visar nästan samma sorts program. Någon sitter och hittar på något och kanal efter kanal köper program-idéen. I nästan alla kanaler är det kändisar som tävlar i något, eller så är det såpor, eller så är det dokusåpor på någon arbetsplats.

2015-05-17 @ 15:29:29
URL: http://lennartsnotebook.blogg.se
Postat av: Redshoecyber

Word! Fina Hanna. Du finns kvar. Det gör mig glad. Har helt kommit av mig med bloggandet. Men din blogg har jag kvar som favorit.

2015-07-30 @ 20:55:39

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0