Materialsport

Den här nya loppiskoppen har fått mig att bli plötslig storkonsumet av te. Vill använda den hela tiden. Till allt.
 
Behövde jag den? Tveksamt. Samtidigt fyller den en funktion som jag har saknat. Tunn kopp, lite mindre, men inte pytteliten. 
 
Jag gillar också att kika in i mina köksskåp. Det ser fint ut. En blandning av gammalt och nytt. Loppisfynd och släktklenoder. Många generationer finns representerade. Finland. Sverige. 
 
Det gör mig så glad att jag till och med har börjat tillbringa mer tid i mitt kök. Jag sitter i min fåtölj och läser och dricker te. Och livet känns gott.
 
 
Nygammal kopp. Gammelny skål.
 
 
En blandning av sött och salt.
 
 

Kommentarer
Postat av: smultron

Men åh! Råkade visst klicka bort min kommentar?! Gillar ditt skåp, ser finfint ut! Själv tar jag mig en kopp te strax efter tre varje dag, när jag kommit hem från jobbet. Nästan bästa stunden på dan. Har dock inte så tjusig kopp men den jag har är god att dricka ur. :-)

2014-09-26 @ 16:00:28
Postat av: Hanna

Smultron: Det är viktigt med känslan. Det ska vara gott att dricka ur koppen tycker jag. Jag har också en fikarast efter 3 som jag kan längta efter hela dagen. Jag är en enkel människa :)

2014-09-29 @ 09:32:40
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0