I stan

Istanbul är vackert, myllrande och varmt. Det är en stad som lägger sig betydligt senare än mig, och som även vaknar senare än mig. 
 
I huset bredvid mitt lever familjen mer eller mindre i gränden. Där skrikpratar de, hänger tvätt och leker. På taket i huset bredvid ligger en restaurang som spelar enformig housemusik större delen av dygnet. Inomhus är det varmt, det gör att det mesta av de här ljuden också befinner sig i mitt sovrum.
 
Nåväl. Istanbul är som sagt det där andra också: vackert, myllrande och varmt. Dessutom finns här sjukt god kebab!
 
 
Basilica cisterns
 
 
Blå moskén
 
 
On top of the world
 
 
Turkiskt te, i stort behov av socker
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia

Åh, vad härligt! Jobbrelaterat eller semester?

2014-09-12 @ 17:35:57
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Hanna

Fia: Det är jobb. Hur härligt som helst att varva jobb med turistande.

2014-09-14 @ 14:18:23
URL: http://hannasplats.blogg.se

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0