Gamm-mobil

Det här är min kompis sedan 2008. Den fungerar hur bra som helst, alla funktioner är intakta och den kan göra nästan allt som en smartfån kan. Den är bara betydligt mindre än en smartfån. Och eventuellt lite långsammare.
 
För några dagar sedan ringde Tele2 mig och meddelande mig att mitt abonnemangs bindningstid gått ut, för 9 år sen. Nu ville de ge mig en ny mobil och binda mig till ett nytt abonnemang. Jag: Jag vill inte ha någon ny mobil. Han: Nähe... (Tystnad. Tystnad). Ja, men då får du väl ha en bra dag då. Jag: Taaack.
 
Det är verkligen så att jag är nöjd med den här och framför allt dess hållbarhet. Den har följt med mig ett och ett halvt varv runt jorden så den är dessutom en liten globetrotter.
 
Det gäller att hålla fast vid saker som håller så här länge. Det är min inställning.
 
 

Kommentarer

Skicka flaskpost

Namn:
Kom ihåg mig till nästa flaskpost

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0